ferrari

Ferrari F12 TDF – Csak hozzáértőknek!

1024 576 hozso

799 db 6,3 cm3 V12 – 780 lóerő. Ez a Ferrari F12 TDF.

A rövidítés a „Tour de France”-ra utal, de természetesen semmi köze a kerékpárversenyhez, ellenben a Tour de France de Automobile-hoz annál inkább. A harminc éve megszüntetett versenyről azért igencsak ritkán hallani. A közúton megrendezett versenyről az is kiderült, hogy gyári Ferrari pilóta 1956-ban nyerte meg először egy 250 GT volánja mögött, név szerint Alfonso de Portago, aki részmunkaidős versenyző volt és főállású playboy.

Ezen kívül még nyolc alkalommal nyert itt a Ferrari a 250 GT három generációjával – beleértve a GTO modellt is. A Ferrari egyébként már 1956-ban is megemlékezett Portago győzelméről a 250 Berlinetta TdF kiadásával.

A 6,3 literes, V12-es motor 8500-as fordulatszámnál 780 lóerőt ad le, ami 40-nel több a normál F12 teljesítményénél. A TDF tömegéből 110 kilót faragtak le a mérnökök, így 1415 kilót nyom utasok nélkül. A hátsókerék-meghajtású, nem hibrid utcai autók között rekordnak számít, hogy 2,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és 7,9 másodperc alatt a 200 km/h-t. A végsebessége több mint 340 km/h.

Mivel a TDF változatot elsősorban versenypályás használatra tervezték, nagy figyelmet fordítottak a mérnökök az aerodinamikai teljesítmény javítására. A karosszéria aerodinamikai hatékonyságát 60 százalékkal növelték meg; a nagyobb szárnyaknak, a hatékonyabb diffúzornak és a simára burkolt padlónak köszönhetően 200 km/h-nál 230 kilónyi leszorítóerő ébred a kocsin, ami 107-tel több, mint a sima F12 Berlinetta esetében.

Valószínűség szerint ez az utolsó szívómotoros Ferrari, ami – az alacsony darabszámmal együtt – nagyon megdobhatja az értékét a közeljövőben.

Dedikálta Sebastian Vettel, Kimi Raikkönen, és az akkori csapat főnök Maurizio Arrivabene.

Ferrari 599 GTO – Összesen 599 db készült az autóból

1024 576 hozso

Összesen 599 db készült az autóból, mely alkatrészei nagy részét az 599XX kísérleti autótól örökölte. Azt ígéri a Ferrari, hogy az 599 GTO-val ismeretlen fogalommá válik az alulkormányozottság, a „kommunikatív futómű” pedig a létező legjobb visszajelzéseket adja.

670 lóerős motort kapott az autó, minden idők leggyorsabb utcai Ferrarijának számít.

A lényegében az Enzo utódjának szánt sportkocsiról: 620-ról 670 lóerősre húzták fel a régi hatliteres V12-es motort, legnagyobb nyomatéka 608-ról 619 Nm-re nőtt.

270 kilót faragtak a normál 599-es tömegéből, így mindössze 1495 kilogrammos a GTO. Százra 3,7 helyett 3,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 331 helyett 335 km/óra. Nagyjából 1:24 perces időre képes az autó a fioranói tesztpályán, ez kerek egy másodperccel jobb, mint amit az Enzo tud.

Műszakilag és külsőleg is sokat változott az autó, az új első spoilerből és agresszív diffúzorból, valamint F1-es kerékborításokból álló aerodinamikai csomag 193 km/órás tempónál 144 kilogrammos leszorító erőt generál. Faragtak a karbon-kerámia fékrendszer súlyából, vékonyabb üvegeket és alumínium elemeket használtak, sőt a 60 milliszekundomos váltásokra képes, robotizált hatfokozatú váltót és a sportkipufogót is fogyókúrára fogták a minél jobb súly/teljesítmény arány érdekében.

Karbonszálas anyagból készültek a váltófülek, változtak a kipörgésgátló beállításai: míg az 599 GTB-ben van egy jeges útviszonyokra kitalált fokozat, a GTO-ból ez hiányzik, helyette teljesen kikapcsolható az elektronika. Felszerelték az autót egy Virtual Race Engineer névre keresztelt rendszerrel is, amely folyamatosan tájékoztatja a sofőrt az autó állapotáról és teljesítményéről.

Eddig összesen kétszer használta a Ferrari a GTO elnevezést, az 1962-es 250 GTO után 1984-ben szimplán GTO néven került piacra egy modell.

 

Ahol a forma teljesítménnyé válik – Ferrari 458 Speciale

1024 576 hozso

Akinek a szép nem elég!

Lassan kezdjük megszokni, hogy havi, ha nem heti rendszerességgel érkeznek hozzánk a Ferrarik, de persze nem volt ez mindig így, az elsőre bizony éveket kellett várni.

Mai napig tisztán él bennem a pillanat, amikor először dolgoztunk egy olasz sportautón, az, hogy milyen izgatottság és egyben idegesség fogott el minket. Természetesen nagyon megörültünk akkor, hogy végre egy ilyen referenciát is felmutathatunk majd, de tisztában voltunk azzal is, hogy ennek már a fele sem tréfa (nem mintha azelőtt az lett volna), bizonyítanunk kellett – magunknak, a tulajdonosnak és jövendőbeli ügyfeleinknek.

Bár mostanában már koránt sem érezzük feszélyezve magunkat egy-egy nagyobb értékű négykerekű láttán, az izgatottság még mindig pontosan ugyanolyan.

Köszönjük ennek a Ferrari 458 Speciale gazdájának is, hogy bizalmat szavazott nekünk, és mi végezhettük el a fényezéskorrekciót és a két réteg kerámiabevonat felvitelét nagy becsben tartott járművén.

 

 

 

A botox kezelés kipipálva! – Ferrari Mondial T

1024 576 hozso

Ferrari. Szinte az egész világon ismerik, kicsik és nagyok, nők és férfiak egyaránt. Lehet szeretni és nem szeretni, de azt el kell ismerni, hogy amit létrehoztak az maradandó. Vannak, akik csak képeken és filmeken látnak ilyen csodákat, mások modell autóként veszik meg és gyűjtögetik a típusokat, néhányan pedig megtehetik, hogy meg is vegyenek egyet.

Ez a Ferrari Mondial már jócskán túl van a harmadik X-en. Egy ilyen autónál a tulajdonos párja biztosan féltékeny lehet, mert már igen sok törődést igényel ez a mestermű. Hozzánk azért került, mert elérkezett az ideje egyfajta botox kezeléshez hasonlító kicsinosításnak. Helyrehoztuk teljes egészében az autót. A színének köszönhetően szemet gyönyörködtető lett a végeredmény. Ha eddig megbámulták az utcán, ezután már csak irigykedő pillantásokkal és elismerő fejbólintással jelzik a tulajdonosnak, hogy ez igen!

Persze mint tudjátok hozzánk azok járnak, akiknek a szép nem elég, ezért esett ránk most is az ügyfél választása

 

 

A tehetősek pszichológusa – Ferrari F12 Berlinetta

1024 576 hozso

Ferrarikban gazdag nyarat tudhatunk magunk mögött, és még nincs vége. Munkáink között volt patinás oldtimer, illetve egyenesen az olaszországi gyárból traileren érkező limitált kiadás is. Az biztos, hogy Ferrarit nem a hétköznapokra vesz az ember, ezek inkább a gőz kieresztését segítik, tekinthetjük a tehetősek pszichológusának is. A márka titka a kizárólagossában rejlik. A Ferrari kétségtelenül nagyon jó üzletpolitikát folytat azáltal, hogy az igazán különleges darabokra vásárlási igényt csupán egy mindenki számára elérhető modell megvásárlása után nyújthatunk be. Ezáltal a „hétköznapi” autóik értéktartása meglehetősen jónak számít, a korlátozott darabszámúak pedig igazi befektetésnek tekinthetőek.

Az F12 Berlinetta mindennapi emberek által is rendelhető példánynak számít, miközben értéke egy ház árával vetekszik. Mondanunk sem kell, hogy nagyon örülünk, hogy egy ilyen csodát is referenciáink között tudhatunk. Most is tökéletes minőségre törekedve végeztük el a fényezés korrekciót az autón, majd mindezt két réteg kerámiával zártuk le, mert tudjátok azok jönnek hozzánk ”Akiknek a szép nem elég!

 

 

Ferrari 488 Pista

1024 576 hozso

Pár szó az autóról:

2017 áprilisban hallani lehetett olyan pletykákat, mely szerint a Ferrari a 488 GTB egy brutálisan erős változatán dolgozik, mely akár 700 lóerő feletti teljesítményre is képes lehet.

A Ferrari a 488 Pista a 458 Speciale utódja, és ha közelebbről megnézi az ember, valóban feltűnő a hasonlóság. A 488 GTB végül is a 458 Italia továbbfejlesztett változata, úgyhogy van benne valami. A különbséget a teljesítményhez kötődő alkatrészek erőteljesebb megjelenése jelenti.

A 488 Pista ugyanis erősebb, mint a 458 Speciale – méghozzá nem is kicsit. Az 597 lóerő és az 540 Nm nyomaték sem gyenge, különösen egy nagyon gyors, pillekönnyű szuperautó esetében, ám a 488 Pista 720 lóerőt és 770 Nm nyomatékot tud felmutatni. Talán mondani sem kell, hogy a Pista motorja a legerősebb V8-as, melyet a Ferrari valaha épített.

 

A munkáról:

A kedves ügyfél látva munkáinkat felkeresett, hogy szeretett autóját, amit nemrég vásárolt szépítsük meg. Azt is szerette volna tudni – mivel ő még hosszútávon gondolkodik, ebben az autóban – milyen technológiával tudnánk megőrizni az autója eredetiségét, hogy az autó fénye csillogó maradjon hosszútávon, és ellenálljon az időjárásnak vagy a kisebb karcoknak is. Természetesen a kerámiabevontra gondoltunk, ami már bizonyított többször is számunkra. Csak tudni kell, hogy hogy kezdjünk hozzá és milyen termékekkel érhető el ez a magas minőségi munka, amit mi is csináltunk ezen az autón.  Több lépésben fényezéskorrekciót alkalmaztunk. Harmadik lépésben az un. ”ékszeresítő polírozással” végül sikerült azt a hatást elérni, amire mi is gondoltunk és a tulajdonos is elégedett lehetett. Itt még nem ért véget a munkánk, mert sterillé kellett tennünk a felületet, mielőtt felvittük volna, a kerámia bevonatot. Utolsó lépésként felvittük a kerámia bevonatot két rétegben így biztosítva az autó hosszútávú védelmét az időjárás viszontagságai ellen! Ez a kerámia bevonat nem bomlik le és nem távolítható el, és ellenáll a vegyi anyagoknak is, plusz létrehoz a felületen egy állandó filmréteget, amely kémiailag kötődik a gyári festékréteghez. Végeredményként elmondhatjuk, hogy teljes mértékben meg tudtuk az autó eredetiségét őrizni és a tulajdonos is még hosszú távon gyönyörködhet kedvencében!

 

Ferrari 612 Scaglietti – Ceramic Pro 9H „Ezüst csomag”

1024 576 hozso

Hosszas szervezést igényelt ez a munkánk mielőtt hozzánk került az autó! A kedves ügyfél szereti a szép autóját és vigyáz is rá, ezért szerette volna közel tökéletes állapotban tudni. Látva munkáinkat felkeresett, hogy szeretett autóját, a saját ízlésének megfelelő állapotúra varázsoljuk!
Mint kiderült már gondolkodott egy hasonló kerámia bevonaton, de nem volt hozzá bizodalma, de látva munkáinkat és azt, hogy már több autóra is felvittük ezt a terméket így minket választott. Örömmel elvállaltuk.

Megbeszéltük, hogy mit mivel tudnánk úgy megcsinálni, hogy mi is és az Ő is maximálisan elégedett,

A CERAMIC PRO ”EZÜST” csomagját választotta, amely a következüket tartalmazza:

2 réteg CERAMIC PRO 9H

1 réteg CERAMIC PRO LIGHT a teljes karosszérián és lámpatesteken.

1 réteg CERAMIC RAIN az üvegekre. Kívül a műanyag vagy gumi felület ápolása
CERAMIC PLASTIK-kal történik. Az alufelni ápolása kívül CERAMIC PRO WHEEL & CALIPER-rel.

 

Így készült:  http://https://www.youtube.com/watch?v=aGwxjVxoT0M

A folyamat alatt megtisztítottuk a felületet az erős kontaminációtól ahol mi is meglepődtünk, hogy mennyi szennyeződés és vas részecske volt már a fényezésen és a különböző elemeken, majd fényezés korrekción esett át. Minden felület hosszútávú és megfelelő védelmet kapott a legjobb termékek használatával.

Az autó kozmetikáját az alapos mosást követően az elmaradhatatlan gyurmázással folytattuk, amivel kiszedtük a felületi egyenetlenségeket okozó szennyeződéseket. Ezután fényezéskorrekciót csináltunk – mert hiába nagyon vigyáztak rá, óhatatlanul kisebb karcok, hologramok kerültek az autó felületére – és csak ez a technológia adja vissza a tökéletes felületet. Ha a fény gyönyörűen tükröződik, következhetett az un. ”ékszeresítő polírozás”, amellyel sikerült azt a hatást elérni, amire mi is gondoltunk és a tulajdonos is elégedett lehetett. Itt még nem ért véget a munkánk, sterillé kellett tennünk a felületet, mielőtt felvittük volna a kerámia bevonatot. Utolsó lépésként felvittük a kerámia bevonatot, így biztosítva az autó hosszútávú védelmét az időjárás viszontagságai ellen! Majd az összes üvegre felvittünk egy prémium nano bevonatot, amely erős védelmet képez az üveg felületen, és amely megakadályozza a lapátok súrlódását és kopását. A bevonat az esővizet, csapadékokat már 80 km/ó-nál is taszítja, könnyítve az éjszakai és nappali kilátást.

A CERAMIC PRO 9H állandó kötést képez a felületen, kémiailag kötődik a lakkréteghez. Ez egy rendkívül tartós védőbevonat, amely védi a gépkocsi festékét vagy más felületét a káros szennyeződésekétől. A #CeramicPro9H egyedülálló formulája lehetővé teszi több rétegben való alkalmazását, ami azt jelenti, hogy a bevonat vastagsága további rétegekkel megnövelhető, így jobb karcállóságú vastagabb / keményebb bevonatot képez a felületen.